Bu araştırmada Türkiye’de ilkokul ve ortaokul düzeyinde verilen derslerin öğretim programlarında yer alan çevre ile ilgili kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından faydalanılmıştır. Ayrıca araştırmada doküman analizi deseni kullanılarak 2018 yılında yayınlanan ilköğretim düzeyindeki öğretim programları incelenmiştir. Araştırmada incelenen ilköğretim öğretim programları içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Kazanımlar, sınıf düzeyine göre incelendiğinde sınıf düzeyleri arasında çevre ile ilgili kazanımlar açısından bir dengesizliğin olduğu belirlenmiştir. Öğretim programları Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre değerlendirildiğinde ise çevre ile ilgili kazanımların yine taksonomide yer alan boyutlara göre dengesiz bir dağılım gösterdiği belirlenmiştir.
Eser Adı (dc.title) | Evaluation of environmental learning acquisitions in the curriculum of primary and middle school courses in line with the revised Bloom’s Taxonomy |
Yazar (dc.contributor.author) | Mehmet ŞENTÜRK |
Yayın Yılı (dc.date.issued) | 2023 |
Yayıncı (dc.publisher) | Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Tür (dc.type) | Makale |
Özet (dc.description.abstract) | Bu araştırmada Türkiye’de ilkokul ve ortaokul düzeyinde verilen derslerin öğretim programlarında yer alan çevre ile ilgili kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından faydalanılmıştır. Ayrıca araştırmada doküman analizi deseni kullanılarak 2018 yılında yayınlanan ilköğretim düzeyindeki öğretim programları incelenmiştir. Araştırmada incelenen ilköğretim öğretim programları içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Kazanımlar, sınıf düzeyine göre incelendiğinde sınıf düzeyleri arasında çevre ile ilgili kazanımlar açısından bir dengesizliğin olduğu belirlenmiştir. Öğretim programları Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre değerlendirildiğinde ise çevre ile ilgili kazanımların yine taksonomide yer alan boyutlara göre dengesiz bir dağılım gösterdiği belirlenmiştir. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-10-05 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2023-10-05 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | TR |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Öğretim Programı |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Yenilenmiş Bloom Taksonomisi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Çevre Eğitimi |
Atıf için Künye (dc.identifier.citation) | Özkaya, A., Şentürk, M., Bozkurt O., & Sarıgöz, O. (2023). Evaluation of environmental learning acquisitions in the curriculum of primary and middle school courses in line with the revised Bloom’s taxonomy. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(3), 218-240. |
ISSN (dc.identifier.issn) | 1304-4796 |
İlk Sayfa Sayısı (dc.identifier.startpage) | 218 |
Son Sayfa Sayısı (dc.identifier.endpage) | 240 |
Dergi (dc.relation.journal) | Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi Sayısı (dc.identifier.issue) | 21 |
Dergi Cilt (dc.identifier.volume) | 3 |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.11784/2306 |
DOI Numarası (dc.identifier.doi) | 10.18026/cbayarsos.1262187 |
İndex Türü (dc.source.platform) | TR Dizin |