Evaluation of environmental learning acquisitions in the curriculum of primary and middle school courses in line with the revised Bloom’s Taxonomy

Bu araştırmada Türkiye’de ilkokul ve ortaokul düzeyinde verilen derslerin öğretim programlarında yer alan çevre ile ilgili kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından faydalanılmıştır. Ayrıca araştırmada doküman analizi deseni kullanılarak 2018 yılında yayınlanan ilköğretim düzeyindeki öğretim programları incelenmiştir. Araştırmada incelenen ilköğretim öğretim programları içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Kazanımlar, sınıf düzeyine göre incelendiğinde sınıf düzeyleri arasında çevre ile ilgili kazanımlar açısından bir dengesizliğin olduğu belirlenmiştir. Öğretim programları Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre değerlendirildiğinde ise çevre ile ilgili kazanımların yine taksonomide yer alan boyutlara göre dengesiz bir dağılım gösterdiği belirlenmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
2
05.10.2023 tarihinden bu yana
İndirme
1
05.10.2023 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
24 Mayıs 2024 07:13
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Evaluation of environmental learning acquisitions in the curriculum of primary and middle school courses in line with the revised Bloom’s Taxonomy
Yazar
(dc.contributor.author)
Mehmet ŞENTÜRK
Yayın Yılı
(dc.date.issued)
2023
Yayıncı
(dc.publisher)
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Tür
(dc.type)
Makale
Özet
(dc.description.abstract)
Bu araştırmada Türkiye’de ilkokul ve ortaokul düzeyinde verilen derslerin öğretim programlarında yer alan çevre ile ilgili kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından faydalanılmıştır. Ayrıca araştırmada doküman analizi deseni kullanılarak 2018 yılında yayınlanan ilköğretim düzeyindeki öğretim programları incelenmiştir. Araştırmada incelenen ilköğretim öğretim programları içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Kazanımlar, sınıf düzeyine göre incelendiğinde sınıf düzeyleri arasında çevre ile ilgili kazanımlar açısından bir dengesizliğin olduğu belirlenmiştir. Öğretim programları Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre değerlendirildiğinde ise çevre ile ilgili kazanımların yine taksonomide yer alan boyutlara göre dengesiz bir dağılım gösterdiği belirlenmiştir.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-10-05
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2023-10-05
Yayın Dili
(dc.language.iso)
TR
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Öğretim Programı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yenilenmiş Bloom Taksonomisi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çevre Eğitimi
Atıf için Künye
(dc.identifier.citation)
Özkaya, A., Şentürk, M., Bozkurt O., & Sarıgöz, O. (2023). Evaluation of environmental learning acquisitions in the curriculum of primary and middle school courses in line with the revised Bloom’s taxonomy. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(3), 218-240.
ISSN
(dc.identifier.issn)
1304-4796
İlk Sayfa Sayısı
(dc.identifier.startpage)
218
Son Sayfa Sayısı
(dc.identifier.endpage)
240
Dergi
(dc.relation.journal)
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi Sayısı
(dc.identifier.issue)
21
Dergi Cilt
(dc.identifier.volume)
3
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.11784/2306
DOI Numarası
(dc.identifier.doi)
10.18026/cbayarsos.1262187
İndex Türü
(dc.source.platform)
TR Dizin
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
Akademisyen kullanım kılavuzuna erişmek için buraya tıklayınız
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms