Günümüz dünya sorunlarının sosyal bilgiler öğretmen adaylarının gözünden incelenmesi

Bu çalışmanın amacı günümüz dünya sorunlarını sosyal bilgiler öğretmen adaylarının gözünden incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Çalışma 3. sınıfta öğrenim gören 46 sosyal bilgiler öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına ilişkin görüşleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “şiddet içerikli sorunları” öncelikli olarak çözüme kavuşturulması gereken günümüz dünya sorunları olarak gördüğü ortaya çıkmıştır. Ayrıca günümüz dünya sorunlarının oluşma nedenlerinin “bilinçsizliğe” bağlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adayları “eğitimi” günümüz dünya sorunlarının ortadan kaldırılmasında en etkili araç olarak görmektedirler. Bununla birlikte sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik konuların öğretiminde en çok “örnek olay yönteminin” kullanılabileceğini ifade ettikleri belirlenmiştir. Yine verilerin analizi sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına karşı “bilinçlendirme ve çevreyi koruma” gibi bireysel önlemler aldıkları sonucuna ulaşılmıştır

Erişime Açık
Görüntülenme
3
07.09.2023 tarihinden bu yana
İndirme
1
07.09.2023 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
13 Haziran 2024 00:13
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Günümüz dünya sorunlarının sosyal bilgiler öğretmen adaylarının gözünden incelenmesi
Yazar
(dc.contributor.author)
Mehmet ŞENTÜRK
Yayın Yılı
(dc.date.issued)
2023
Kurum Dışı Yazarlar
(dc.contributor.other)
Ufuk Şimşek
Yayıncı
(dc.publisher)
Educational Academic Research
Tür
(dc.type)
Makale
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışmanın amacı günümüz dünya sorunlarını sosyal bilgiler öğretmen adaylarının gözünden incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Çalışma 3. sınıfta öğrenim gören 46 sosyal bilgiler öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına ilişkin görüşleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “şiddet içerikli sorunları” öncelikli olarak çözüme kavuşturulması gereken günümüz dünya sorunları olarak gördüğü ortaya çıkmıştır. Ayrıca günümüz dünya sorunlarının oluşma nedenlerinin “bilinçsizliğe” bağlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adayları “eğitimi” günümüz dünya sorunlarının ortadan kaldırılmasında en etkili araç olarak görmektedirler. Bununla birlikte sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik konuların öğretiminde en çok “örnek olay yönteminin” kullanılabileceğini ifade ettikleri belirlenmiştir. Yine verilerin analizi sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına karşı “bilinçlendirme ve çevreyi koruma” gibi bireysel önlemler aldıkları sonucuna ulaşılmıştır
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-09-07
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2023-09-07
Yayın Dili
(dc.language.iso)
Türkçe
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Günümüz Dünya Sorunları
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Bilgiler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Öğretmen Adayı
Atıf için Künye
(dc.identifier.citation)
Şentürk, M., & Şimşek, U. (2023). Günümüz dünya sorunlarının sosyal bilgiler öğretmen adaylarının gözünden incelenmesi. Educational Academic Research,48(1), 125-135.
ISSN
(dc.identifier.issn)
2822-3535
İlk Sayfa Sayısı
(dc.identifier.startpage)
125
Son Sayfa Sayısı
(dc.identifier.endpage)
135
Dergi
(dc.relation.journal)
Educational Academic Research
Dergi Sayısı
(dc.identifier.issue)
48
Dergi Cilt
(dc.identifier.volume)
1
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.11784/2296
DOI Numarası
(dc.identifier.doi)
doi: 10.5152/AUJKKEF.2023.2284198
İndex Türü
(dc.source.platform)
TR Dizin
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
Akademisyen kullanım kılavuzuna erişmek için buraya tıklayınız
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms