Bu çalışmanın amacı günümüz dünya sorunlarını sosyal bilgiler öğretmen adaylarının gözünden incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Çalışma 3. sınıfta öğrenim gören 46 sosyal bilgiler öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına ilişkin görüşleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “şiddet içerikli sorunları” öncelikli olarak çözüme kavuşturulması gereken günümüz dünya sorunları olarak gördüğü ortaya çıkmıştır. Ayrıca günümüz dünya sorunlarının oluşma nedenlerinin “bilinçsizliğe” bağlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adayları “eğitimi” günümüz dünya sorunlarının ortadan kaldırılmasında en etkili araç olarak görmektedirler. Bununla birlikte sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik konuların öğretiminde en çok “örnek olay yönteminin” kullanılabileceğini ifade ettikleri belirlenmiştir. Yine verilerin analizi sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına karşı “bilinçlendirme ve çevreyi koruma” gibi bireysel önlemler aldıkları sonucuna ulaşılmıştır
Eser Adı (dc.title) | Günümüz dünya sorunlarının sosyal bilgiler öğretmen adaylarının gözünden incelenmesi |
Yazar (dc.contributor.author) | Mehmet ŞENTÜRK |
Yayın Yılı (dc.date.issued) | 2023 |
Kurum Dışı Yazarlar (dc.contributor.other) | Ufuk Şimşek |
Yayıncı (dc.publisher) | Educational Academic Research |
Tür (dc.type) | Makale |
Özet (dc.description.abstract) | Bu çalışmanın amacı günümüz dünya sorunlarını sosyal bilgiler öğretmen adaylarının gözünden incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Çalışma 3. sınıfta öğrenim gören 46 sosyal bilgiler öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına ilişkin görüşleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “şiddet içerikli sorunları” öncelikli olarak çözüme kavuşturulması gereken günümüz dünya sorunları olarak gördüğü ortaya çıkmıştır. Ayrıca günümüz dünya sorunlarının oluşma nedenlerinin “bilinçsizliğe” bağlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adayları “eğitimi” günümüz dünya sorunlarının ortadan kaldırılmasında en etkili araç olarak görmektedirler. Bununla birlikte sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik konuların öğretiminde en çok “örnek olay yönteminin” kullanılabileceğini ifade ettikleri belirlenmiştir. Yine verilerin analizi sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına karşı “bilinçlendirme ve çevreyi koruma” gibi bireysel önlemler aldıkları sonucuna ulaşılmıştır |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-09-07 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2023-09-07 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | Türkçe |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Günümüz Dünya Sorunları |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Bilgiler |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Öğretmen Adayı |
Atıf için Künye (dc.identifier.citation) | Şentürk, M., & Şimşek, U. (2023). Günümüz dünya sorunlarının sosyal bilgiler öğretmen adaylarının gözünden incelenmesi. Educational Academic Research,48(1), 125-135. |
ISSN (dc.identifier.issn) | 2822-3535 |
İlk Sayfa Sayısı (dc.identifier.startpage) | 125 |
Son Sayfa Sayısı (dc.identifier.endpage) | 135 |
Dergi (dc.relation.journal) | Educational Academic Research |
Dergi Sayısı (dc.identifier.issue) | 48 |
Dergi Cilt (dc.identifier.volume) | 1 |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.11784/2296 |
DOI Numarası (dc.identifier.doi) | doi: 10.5152/AUJKKEF.2023.2284198 |
İndex Türü (dc.source.platform) | TR Dizin |