Spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi

COVID-19 pandemisi sebebiyle eğitim öğretim faaliyetlerinin uzaktan (çevrim içi) yürütülmesi kararı alınmış ve aniden uzaktan eğitime geçen öğrencilerin derslerine yönelik tutumları, görüşleri merak konusu olmuştur. Bu araştırma spor bilimleri alanında yükseköğrenim gören öğrencilerin koronavirüs (COVID-19) pandemisinden dolayı uzaktan eğitim yöntemiyle işlenen derslere karşı görüşlerini ve tutumlarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Yaş ortalamaları 21,78±3,17 olan 106 kız, 150 erkek toplam 256 üniversite öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Araştırmada öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla ‘’Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırmada ikili grup karşılaştırmaları için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla grup karşılaştırmaları için tek yönlü varyans analizi (one-way Anova) testi kullanılmış, anlamlılık düzeyi (p)<.05 olarak kabul edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ortaya çıkarmak adına araştırmacılar tarafından hazırlanan iki yarı yapılandırılmış soru öğrenciler tarafından cevaplanmış ve sorular içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Cinsiyet ve bölüm değişkenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutum üzerinde anlamlı bir farklılığa sebep olmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin uzaktan eğitimin avantajlı buldukları yönleri üç alt tema (pandemiden kaynaklı yüz yüze eğitimin taşıdığı risk faktörü, zaman ve mekân avantajı sunması faktörü, eğitimde fırsat eşitliği sunması), dezavantajlı buldukları yönleri ise iki alt tema (yüz yüze eğitimin getirdiği avantajları ortadan kaldırması faktörü, fizikî şartların yeterli olmaması faktörü) altında toplanmıştır. Sonuç olarak öğrenciler mevcut pandemiden dolayı uzaktan eğitimin avantajlı olduğunu belirtseler de dezavantajlı yönlerinin de eğitim faaliyetleri için ciddi sorun teşkil ettiğini vurguladılar.

Erişime Açık
Görüntülenme
3
04.09.2023 tarihinden bu yana
İndirme
1
04.09.2023 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
29 Mayıs 2024 00:34
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi
Yazar
(dc.contributor.author)
Özgür AKTAŞ
Yayın Yılı
(dc.date.issued)
2021
Kurum Dışı Yazarlar
(dc.contributor.other)
Hüseyin ÜNLÜ
Kurum Dışı Yazarlar
(dc.contributor.other)
Bilgihan BÜYÜKTAŞ
Yayıncı
(dc.publisher)
Kadir YILDIZ
Tür
(dc.type)
Makale
Özet
(dc.description.abstract)
COVID-19 pandemisi sebebiyle eğitim öğretim faaliyetlerinin uzaktan (çevrim içi) yürütülmesi kararı alınmış ve aniden uzaktan eğitime geçen öğrencilerin derslerine yönelik tutumları, görüşleri merak konusu olmuştur. Bu araştırma spor bilimleri alanında yükseköğrenim gören öğrencilerin koronavirüs (COVID-19) pandemisinden dolayı uzaktan eğitim yöntemiyle işlenen derslere karşı görüşlerini ve tutumlarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Yaş ortalamaları 21,78±3,17 olan 106 kız, 150 erkek toplam 256 üniversite öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Araştırmada öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla ‘’Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırmada ikili grup karşılaştırmaları için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla grup karşılaştırmaları için tek yönlü varyans analizi (one-way Anova) testi kullanılmış, anlamlılık düzeyi (p)<.05 olarak kabul edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ortaya çıkarmak adına araştırmacılar tarafından hazırlanan iki yarı yapılandırılmış soru öğrenciler tarafından cevaplanmış ve sorular içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Cinsiyet ve bölüm değişkenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutum üzerinde anlamlı bir farklılığa sebep olmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin uzaktan eğitimin avantajlı buldukları yönleri üç alt tema (pandemiden kaynaklı yüz yüze eğitimin taşıdığı risk faktörü, zaman ve mekân avantajı sunması faktörü, eğitimde fırsat eşitliği sunması), dezavantajlı buldukları yönleri ise iki alt tema (yüz yüze eğitimin getirdiği avantajları ortadan kaldırması faktörü, fizikî şartların yeterli olmaması faktörü) altında toplanmıştır. Sonuç olarak öğrenciler mevcut pandemiden dolayı uzaktan eğitimin avantajlı olduğunu belirtseler de dezavantajlı yönlerinin de eğitim faaliyetleri için ciddi sorun teşkil ettiğini vurguladılar.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-09-04
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2021-12-31
Yayın Dili
(dc.language.iso)
TR
Konu Başlıkları
(dc.subject)
COVID-19
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Görüş
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Spor Bilimleri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Uzaktan Eğitim
Atıf için Künye
(dc.identifier.citation)
Ünlü, H. , Aktaş, Ö. & Büyüktaş, B. (2021). Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi . Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi , 6 (2) , 294-306 . DOI: 10.25307/jssr.961588
ISSN
(dc.identifier.issn)
2548-0723
İlk Sayfa Sayısı
(dc.identifier.startpage)
294
Son Sayfa Sayısı
(dc.identifier.endpage)
306
Dergi
(dc.relation.journal)
Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Dergi Sayısı
(dc.identifier.issue)
2
Dergi Cilt
(dc.identifier.volume)
6
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.11784/2297
DOI Numarası
(dc.identifier.doi)
10.25307/jssr.961588
İndex Türü
(dc.source.platform)
TR Dizin
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
Akademisyen kullanım kılavuzuna erişmek için buraya tıklayınız
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms