COVID-19 pandemisi sebebiyle eğitim öğretim faaliyetlerinin uzaktan (çevrim içi) yürütülmesi kararı alınmış ve aniden uzaktan eğitime geçen öğrencilerin derslerine yönelik tutumları, görüşleri merak konusu olmuştur. Bu araştırma spor bilimleri alanında yükseköğrenim gören öğrencilerin koronavirüs (COVID-19) pandemisinden dolayı uzaktan eğitim yöntemiyle işlenen derslere karşı görüşlerini ve tutumlarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Yaş ortalamaları 21,78±3,17 olan 106 kız, 150 erkek toplam 256 üniversite öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Araştırmada öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla ‘’Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırmada ikili grup karşılaştırmaları için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla grup karşılaştırmaları için tek yönlü varyans analizi (one-way Anova) testi kullanılmış, anlamlılık düzeyi (p)<.05 olarak kabul edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ortaya çıkarmak adına araştırmacılar tarafından hazırlanan iki yarı yapılandırılmış soru öğrenciler tarafından cevaplanmış ve sorular içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Cinsiyet ve bölüm değişkenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutum üzerinde anlamlı bir farklılığa sebep olmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin uzaktan eğitimin avantajlı buldukları yönleri üç alt tema (pandemiden kaynaklı yüz yüze eğitimin taşıdığı risk faktörü, zaman ve mekân avantajı sunması faktörü, eğitimde fırsat eşitliği sunması), dezavantajlı buldukları yönleri ise iki alt tema (yüz yüze eğitimin getirdiği avantajları ortadan kaldırması faktörü, fizikî şartların yeterli olmaması faktörü) altında toplanmıştır. Sonuç olarak öğrenciler mevcut pandemiden dolayı uzaktan eğitimin avantajlı olduğunu belirtseler de dezavantajlı yönlerinin de eğitim faaliyetleri için ciddi sorun teşkil ettiğini vurguladılar.
Eser Adı (dc.title) | Spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi |
Yazar (dc.contributor.author) | Özgür AKTAŞ |
Yayın Yılı (dc.date.issued) | 2021 |
Kurum Dışı Yazarlar (dc.contributor.other) | Hüseyin ÜNLÜ |
Kurum Dışı Yazarlar (dc.contributor.other) | Bilgihan BÜYÜKTAŞ |
Yayıncı (dc.publisher) | Kadir YILDIZ |
Tür (dc.type) | Makale |
Özet (dc.description.abstract) | COVID-19 pandemisi sebebiyle eğitim öğretim faaliyetlerinin uzaktan (çevrim içi) yürütülmesi kararı alınmış ve aniden uzaktan eğitime geçen öğrencilerin derslerine yönelik tutumları, görüşleri merak konusu olmuştur. Bu araştırma spor bilimleri alanında yükseköğrenim gören öğrencilerin koronavirüs (COVID-19) pandemisinden dolayı uzaktan eğitim yöntemiyle işlenen derslere karşı görüşlerini ve tutumlarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Yaş ortalamaları 21,78±3,17 olan 106 kız, 150 erkek toplam 256 üniversite öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Araştırmada öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla ‘’Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırmada ikili grup karşılaştırmaları için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla grup karşılaştırmaları için tek yönlü varyans analizi (one-way Anova) testi kullanılmış, anlamlılık düzeyi (p)<.05 olarak kabul edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ortaya çıkarmak adına araştırmacılar tarafından hazırlanan iki yarı yapılandırılmış soru öğrenciler tarafından cevaplanmış ve sorular içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Cinsiyet ve bölüm değişkenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutum üzerinde anlamlı bir farklılığa sebep olmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin uzaktan eğitimin avantajlı buldukları yönleri üç alt tema (pandemiden kaynaklı yüz yüze eğitimin taşıdığı risk faktörü, zaman ve mekân avantajı sunması faktörü, eğitimde fırsat eşitliği sunması), dezavantajlı buldukları yönleri ise iki alt tema (yüz yüze eğitimin getirdiği avantajları ortadan kaldırması faktörü, fizikî şartların yeterli olmaması faktörü) altında toplanmıştır. Sonuç olarak öğrenciler mevcut pandemiden dolayı uzaktan eğitimin avantajlı olduğunu belirtseler de dezavantajlı yönlerinin de eğitim faaliyetleri için ciddi sorun teşkil ettiğini vurguladılar. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-09-04 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2021-12-31 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | TR |
Konu Başlıkları (dc.subject) | COVID-19 |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Görüş |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Spor Bilimleri |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Uzaktan Eğitim |
Atıf için Künye (dc.identifier.citation) | Ünlü, H. , Aktaş, Ö. & Büyüktaş, B. (2021). Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi . Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi , 6 (2) , 294-306 . DOI: 10.25307/jssr.961588 |
ISSN (dc.identifier.issn) | 2548-0723 |
İlk Sayfa Sayısı (dc.identifier.startpage) | 294 |
Son Sayfa Sayısı (dc.identifier.endpage) | 306 |
Dergi (dc.relation.journal) | Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi |
Dergi Sayısı (dc.identifier.issue) | 2 |
Dergi Cilt (dc.identifier.volume) | 6 |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.11784/2297 |
DOI Numarası (dc.identifier.doi) | 10.25307/jssr.961588 |
İndex Türü (dc.source.platform) | TR Dizin |