Bu çalışma ilkokullarda beden eğitimi ve oyun dersini yürütmekle görevli olan sınıf öğretmenlerinin derse yönelik tutumlarını ve karşılaştıkları problemleri ortaya çıkarmak amacıyla yürütülmüştür. Araştırmaya Hatay ilinde çeşitli okullarda görev yapmakta olan toplamda 468 sınıf öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada Yıldız (2010) tarafından geliştirilen ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği’’ ile ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi Problem Ölçeği’’ kullanılmış ve anlamlılık düzeyi (p) .05). Sonuç olarak cinsiyet, meslekî kıdem ve haftalık egzersiz süreleri değişkenlerinin, öğretmenlerin beden eğitimi ve oyun dersine yönelik tutumları ve bu derste karşılaştıkları problemler üzerinde anlamlı bir farklılığa sebep olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca kadın öğretmenlerin beden eğitimi ve oyun dersinde algıladıkları problem düzeyi erkek öğretmenlere göre daha yüksek olurken mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin derse karşı tutumlarının daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Yine düzenli olarak egzersiz yapmayan öğretmenlerin tutumlarının düşük, karşılaştıkları problem algılarının ise yüksek olduğu saptanmıştır.
Eser Adı (dc.title) | Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine yönelik tutumları ve karşılaştıkları problemlerin incelenmesi |
Yazar (dc.contributor.author) | Özgür AKTAŞ |
Yayın Yılı (dc.date.issued) | 2021 |
Kurum Dışı Yazarlar (dc.contributor.other) | Özer YILDIZ |
Kurum Dışı Yazarlar (dc.contributor.other) | Mehtap YILDIZ |
Kurum Dışı Yazarlar (dc.contributor.other) | Hasan Mikail YILDIRIM |
Yayıncı (dc.publisher) | Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi |
Tür (dc.type) | Makale |
Özet (dc.description.abstract) | Bu çalışma ilkokullarda beden eğitimi ve oyun dersini yürütmekle görevli olan sınıf öğretmenlerinin derse yönelik tutumlarını ve karşılaştıkları problemleri ortaya çıkarmak amacıyla yürütülmüştür. Araştırmaya Hatay ilinde çeşitli okullarda görev yapmakta olan toplamda 468 sınıf öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada Yıldız (2010) tarafından geliştirilen ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği’’ ile ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi Problem Ölçeği’’ kullanılmış ve anlamlılık düzeyi (p) .05). Sonuç olarak cinsiyet, meslekî kıdem ve haftalık egzersiz süreleri değişkenlerinin, öğretmenlerin beden eğitimi ve oyun dersine yönelik tutumları ve bu derste karşılaştıkları problemler üzerinde anlamlı bir farklılığa sebep olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca kadın öğretmenlerin beden eğitimi ve oyun dersinde algıladıkları problem düzeyi erkek öğretmenlere göre daha yüksek olurken mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin derse karşı tutumlarının daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Yine düzenli olarak egzersiz yapmayan öğretmenlerin tutumlarının düşük, karşılaştıkları problem algılarının ise yüksek olduğu saptanmıştır. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-08-17 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2021-04-28 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | TR |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Beden Eğitimi ve Oyun |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Problem |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Tutum |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sınıf Öğretmenleri |
Atıf için Künye (dc.identifier.citation) | Yıldız, Ö., Aktaş, Ö., Yıldız M., & Yıldırım, H. M. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Ve Oyun Dersine Yönelik Tutumları Ve Karşılaştıkları Problemlerin İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(47), 233-251. |
ISSN (dc.identifier.issn) | 2791-7789 |
İlk Sayfa Sayısı (dc.identifier.startpage) | 233 |
Son Sayfa Sayısı (dc.identifier.endpage) | 251 |
Dergi (dc.relation.journal) | Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi Sayısı (dc.identifier.issue) | 18 |
Dergi Cilt (dc.identifier.volume) | 47 |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.11784/2289 |
İndex Türü (dc.source.platform) | Index Copernicus |
İndex Türü (dc.source.platform) | Eurasian Scientific Journal Index |
İndex Türü (dc.source.platform) | Directory of Research Journals Indexing |
İndex Türü (dc.source.platform) | ASOS İndeks |