Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine yönelik tutumları ve karşılaştıkları problemlerin incelenmesi

Bu çalışma ilkokullarda beden eğitimi ve oyun dersini yürütmekle görevli olan sınıf öğretmenlerinin derse yönelik tutumlarını ve karşılaştıkları problemleri ortaya çıkarmak amacıyla yürütülmüştür. Araştırmaya Hatay ilinde çeşitli okullarda görev yapmakta olan toplamda 468 sınıf öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada Yıldız (2010) tarafından geliştirilen ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği’’ ile ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi Problem Ölçeği’’ kullanılmış ve anlamlılık düzeyi (p) .05). Sonuç olarak cinsiyet, meslekî kıdem ve haftalık egzersiz süreleri değişkenlerinin, öğretmenlerin beden eğitimi ve oyun dersine yönelik tutumları ve bu derste karşılaştıkları problemler üzerinde anlamlı bir farklılığa sebep olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca kadın öğretmenlerin beden eğitimi ve oyun dersinde algıladıkları problem düzeyi erkek öğretmenlere göre daha yüksek olurken mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin derse karşı tutumlarının daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Yine düzenli olarak egzersiz yapmayan öğretmenlerin tutumlarının düşük, karşılaştıkları problem algılarının ise yüksek olduğu saptanmıştır.

Erişime Açık
Görüntülenme
1
17.08.2023 tarihinden bu yana
İndirme
1
17.08.2023 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
13 Haziran 2024 00:13
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine yönelik tutumları ve karşılaştıkları problemlerin incelenmesi
Yazar
(dc.contributor.author)
Özgür AKTAŞ
Yayın Yılı
(dc.date.issued)
2021
Kurum Dışı Yazarlar
(dc.contributor.other)
Özer YILDIZ
Kurum Dışı Yazarlar
(dc.contributor.other)
Mehtap YILDIZ
Kurum Dışı Yazarlar
(dc.contributor.other)
Hasan Mikail YILDIRIM
Yayıncı
(dc.publisher)
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi
Tür
(dc.type)
Makale
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışma ilkokullarda beden eğitimi ve oyun dersini yürütmekle görevli olan sınıf öğretmenlerinin derse yönelik tutumlarını ve karşılaştıkları problemleri ortaya çıkarmak amacıyla yürütülmüştür. Araştırmaya Hatay ilinde çeşitli okullarda görev yapmakta olan toplamda 468 sınıf öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada Yıldız (2010) tarafından geliştirilen ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği’’ ile ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi Problem Ölçeği’’ kullanılmış ve anlamlılık düzeyi (p) .05). Sonuç olarak cinsiyet, meslekî kıdem ve haftalık egzersiz süreleri değişkenlerinin, öğretmenlerin beden eğitimi ve oyun dersine yönelik tutumları ve bu derste karşılaştıkları problemler üzerinde anlamlı bir farklılığa sebep olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca kadın öğretmenlerin beden eğitimi ve oyun dersinde algıladıkları problem düzeyi erkek öğretmenlere göre daha yüksek olurken mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin derse karşı tutumlarının daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Yine düzenli olarak egzersiz yapmayan öğretmenlerin tutumlarının düşük, karşılaştıkları problem algılarının ise yüksek olduğu saptanmıştır.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-08-17
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2021-04-28
Yayın Dili
(dc.language.iso)
TR
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Beden Eğitimi ve Oyun
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Problem
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tutum
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sınıf Öğretmenleri
Atıf için Künye
(dc.identifier.citation)
Yıldız, Ö., Aktaş, Ö., Yıldız M., & Yıldırım, H. M. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Ve Oyun Dersine Yönelik Tutumları Ve Karşılaştıkları Problemlerin İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(47), 233-251.
ISSN
(dc.identifier.issn)
2791-7789
İlk Sayfa Sayısı
(dc.identifier.startpage)
233
Son Sayfa Sayısı
(dc.identifier.endpage)
251
Dergi
(dc.relation.journal)
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi Sayısı
(dc.identifier.issue)
18
Dergi Cilt
(dc.identifier.volume)
47
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.11784/2289
İndex Türü
(dc.source.platform)
Index Copernicus
İndex Türü
(dc.source.platform)
Eurasian Scientific Journal Index
İndex Türü
(dc.source.platform)
Directory of Research Journals Indexing
İndex Türü
(dc.source.platform)
ASOS İndeks
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
Akademisyen kullanım kılavuzuna erişmek için buraya tıklayınız
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms